Índex del Fòrum de Windsurfcat.com Windsurfcat.com
Tens preguntes?...Busques respostes?

FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

¿Velas Slalom o Freeride?

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de Windsurfcat.com -> General
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
VILA
Usuari

Registrat: 29 Jun 2009
Missatges: 34

MissatgePublicat: Dt Jul 20, 2010 8:47 am    Assumpte: ¿Velas Slalom o Freeride? Respondre citant

Hola,

Tengo una tabla Slalom JP de 134L y una Gun 7.5 con tres cambers, pero noto que pesa mucho, también he provado las velas de slalom con doble tejido que da forma al camber y también noto que pesan mucho.
Yo peso 74kg, me gustaría cambiar esta vela por una que corra con poco viento 12-13 nudos de media, pero que sea muy ligera y maniobrable, vamos que no me rompa la espalda y que pueda navegar rato.

Creo que las velas con cambers son muy potentes y aguantan desde poco viento hasta mucho, pero las veo muy pesadas y para más viento ya tengo otras velas y cambio.
Por eso estoy pensando en comprarme una Ezzy Freeride 4s 7,5 (dicen que tiene la forma de cambers pero sin ellos) o una Hellcat 7.7.

¿es una buena opción según las caracteristicas que os comento? ¿Son realmente más ligeras y facil de navegar que las slalom? ¿Planearé bien con vientos de 12-13 nudos de media?

Gracias de antemano por los consejos,

Carlos.

Material actual: JP Realworld wave 83L 2007, Exocet Cross II 106 L 2007, JP Slalom 134L 2006
Neilpryde Combat 4.2, Neilpryde Zone 4.7, Gastra Poison 5.3, Ezzy wave 6.3, Gun 7.5
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
Enblat
Usuari

Registrat: 18 Mai 2008
Missatges: 116
Ubicació: Platja d'aro-Pals

MissatgePublicat: Dc Jul 21, 2010 11:27 am    Assumpte: Respondre citant

Hola!
jo tinc més o menys el mateix rang de veles que tu i el mateix rang de taules, bé, de fet vull adquirir una taula wave de 80-85 lts.

També tinc aquest dilema, ja que ara tinc un 5.7 i despres passo a un 7.0 m². Jo estava pensant de fer el contrari ,és a dir, comprarme una vela de cambers de 7.5 a 8.0 m².

Veig que anem al revés, realment notes que pesen molt i molt més les de cambers??
VILA
Usuari

MissatgePublicat: Dc Jul 21, 2010 11:48 am    Assumpte: Respondre citant

Les Slalom pesen bastant més pq tenen més teixit, cambers i sables. Les de freeride twin cam no estic segur de que pesin molt més. Però ara busco quelcom que molt lleuger i que tiri molt, m'estic decantant per la Hellcat 8.2.

No ho tinc molt clar, per això consulto a veure si algú ens aporta mes llum al tema.
Tornar a dalt
€nrike
Usuari

Registrat: 30 Nov 2006
Missatges: 124
Ubicació: Benjiwind - Badalona

MissatgePublicat: Dc Jul 21, 2010 11:53 am    Assumpte: Respondre citant

Yo peso 60Kg y tengo tes velas con cambers, una Gun booster 7m del año 2005, una V6 7.5m del año 2008 y una GTX 8m del año 2005

La GTX se nota algo pesada al navegar pero me sorprendió lo bien que rotan los cambers lo que facilita drizar y el waterstart

En cambio la V6 7.5m la noto muy ligera al navegar, incluso más que la gun de 7m, pero los cambers les cuesta un poco de pasar por lo que para drizar y water es realmente todo un coñazo sobre todo cuando la bolsa de la vela queda al revés y tengo que darle la vuelta.

También os puedo decir que me han dejado probar una vela Gaastra matrix 8.5m sinb cambers y aunque es cierto que es mas ligera tiene mucha menos potencia, de hecho yo diria que voy igual con la v6 7.5 que con la 8.5m sin cambers.

En resumen, pienso que lo mejor es una vela ligera pero con dos cambers, para eso os teneis que gastar la pasta.

No las he probado nunca pero os recomiendo la Neilpryde Helium o la Gaastra plasma, dicen que tiene muchisima potencia y son muy ligeras.

Mi proxima vela grande será una de esas dos o similar.
VILA
Usuari

MissatgePublicat: Dl Jul 26, 2010 8:31 am    Assumpte: Respondre citant

Buenas,

Este finde he estado por Leucate Francia (navegando 3 días con 4.2), he visto una buena oferta que se adaptaba a lo que buscaba de aparejo grande. Me he pillado una Neil Pryde Saber 7.7 del 2008 y una botavara Aeron alu Ergal que sumaré al mastil que ya tengo Loft RDM 460.

Cuando lo estrene ya os contaré que tal.
Tornar a dalt
MARIMON
Usuari

Registrat: 28 Des 2008
Missatges: 35

MissatgePublicat: Dj Nov 11, 2010 2:58 pm    Assumpte: Respondre citant

Esto lo que te hace falta
http://www.windsurfcat.com/forumWC/viewtopic.php?t=7692
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat MSN Messenger
berberecho
Usuari

Registrat: 27 Set 2007
Missatges: 6

MissatgePublicat: Dt Nov 16, 2010 5:50 pm    Assumpte: Respondre citant

Para vientos ligeros yo sin duda cogería una vela grande y sin cambers, porque el peso de una vela de slalom con todo su tejido, sus cambers, etc penaliza mucho.
con 12 nudos una vela con cambers y mucha funda de mástil es una cruz y, a menos que sea para competir, no se disfruta y además, tanto peso le quita velocidad por lo que todo son desventajas. Con una 7,7 ó 8m sin cambers, buen perfil y una tabla ligera puedes ir muy rápido y disfrutar mucho, que al final es de lo que se trata. Si para ganar 1 nudo de velocidad has de ir puteao... pues vaya negocio
Tornar a dalt
Jah
Usuari

Registrat: 07 Set 2006
Missatges: 7

MissatgePublicat: Dc Feb 16, 2011 1:24 pm    Assumpte: Respondre citant

Solo es una opinión personal, pero para navegar en agua plana (o sea, sin olas) siempre me han decepcionado las velas sin cam.

Siempre hecho de menos, la estabilidad y la prestaciones en el viento de la velas con cam.
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor
MARIMON
Usuari

Registrat: 28 Des 2008
Missatges: 35

MissatgePublicat: Dc Feb 16, 2011 8:20 pm    Assumpte: Respondre citant

Hola.Completamente deacuerdo contigo.Una vela asta 6m sin cam,pero mas metros sin cam muy inestable,pero muy incomodo.
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat MSN Messenger
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de Windsurfcat.com -> General Totes les hores són GMT
Pàgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum

Posada en marcha per programador web